🍇La reina Mora🍇

                         LA REINA MORA

En aquest tema hem començat a parlar de l'Islam.
¿Com ho van fer?
El Cesc ens va preparar una sèrie de reptes que havíem de superar veien vídeos, la primera parella que aconseguís respondre totes les preguntes tenia un 10 la segona un 9 i així successivament fins a arribar al 5 és dir que ningú ha suspès, després de fer el repte havíem de fer un treball relacionat amb el vídeo que havíem vist.
I al final de tot, les parelles amb més punts els donaven unes pastes musulmanes. Les parelles que van guanyar de la meva classe van ser el Casian amb l'Ismael, i la Sofia amb la Rocío.
I la meva parella és la Isabella.

                                       COMENCEM

En el primer repta vam veure un vídeo sobre l'Islam i vam conèixer un poc de la història de l'Islam.
El treball d'aquest repte era fer una línia del temps amb les dates importants que apareixien en el vídeo.
Aquest treball el va fer la meva parrella Isabella.


                                                    ELS VISIGOTS

Després de fer el repte d'aquest dia el Cesc ens va fer buscar a un personatge que van matar aquí a Tarragona, aquest personatge es diu Sant Hermenegild el treball era trobar informació sobre aquest home. I per això la Isabella va fer una petita biografia dient qui va ser Sant Hermenegild, que va fer i perquè ho van matar.

Hi ha un carrer aquí a Tarragona amb el nom "Sant Hermenegild" i el van posar així perquè a Sant Hermenegild el van matar a aquest carrer. En la petita biografia es pot veure a on està ubicat aquest carrer.

AL-ANDALUS

En aquest apartat hem parlat de Al-Andalús, i hem vist com van llegar els musulmans a la península. El treball d'aquest apartat era buscar totes les banderes de paises que tinguessin el símbol de la mitja lluna.
Aquest símbol significa que el país té una religió de l'Islam.
Jo li vaig preguntar al Cesc que si simplement era posar les banderes en un Canva, i ell em va dir que qualificaria l'originalitat de com li lliurarem el treball, així que jo vaig pensar a fer el món, posar-li els continents i posar-li les banderes.



                                         FILOSOFIA

En aquest apartat vam parlar de la filosofia Al-Andalus, hem vist un vídeo que comptava un conte.
després de veure el conte i respondre les preguntes, havíem de fer el treball que era fer un dibuix o alguna il·lustració del conte. Com que a la Isabella li agrada molt dibuixar ella va fer aquest treball.





                                         ECONOMIA

Aquí hem parlat de l'economia Al-Andalus.
Al-Andalus hi havia molt comerç, perquè els jueus feien moltes coses per l'economia. Així que el treball d'aquest apartat va ser buscar un personatge va tenir molt a veure amb el comerç Al-Andalus aquest personatge és Abraham Cresques.
Aquí us deixo la seva biografia.




                                            SOCIETAT

D'aquest apartat vam veure com era la societat Al-Andalus. I havíem de fer una piràmide social des dels que més poder tenien als que menys. Així que jo vaig fer la següent pièmide social.



Cesc tu ja tens la piràmide i la pots veure per dins perquè jo no tic, fotos de com és per dins.

CULTURA

En aquest apartat hem vist la cultura Al-Andalus, el Cesc ens va dir que aquí a Tarragona en la festa major hi ha un ball que té algo a veure amb els  musulmans . Aquest ball es diu "TURCS I CAVALLERS".
La Isabella va buscar informació sobre aquest ball.





                                                   ART

En aquest apartat hem parlat de com era l'art dels musulmans, i a la catedral de Tarragona hi ha una finestra que van fer els musulmans, aquesta finestra és diu "ARC DE FERRADURA".






                                           CATALUNYA

Aquets dia jo no hem trobava a classe, pero la Isabella em va dir que el treball que haviem de fer era ubicar una ciutat, aquesta ciutat es diu "Siurana de Prades".




Aquest poble es troba a una 1h de Tarragona.
Aquí tenim una foto del mirador d'on es va llançar LA REINA MORA, se suposa que per no caure cavall on estava La reina mora va intentar frenar, però com tenia els ulls tapats no ha pogut.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------



I així és com va acabar aquest tema, a mi em sembla que ha sigut divertit de fer, però també va ser educatiu. Em sembla que més professors haurien de ser com el Cesc que és un professor que tracta d'ensenyar-li als seus alumnes de manera divertida.
Aquest tema em va agradar molt, espero fer algun altre que se sembli a aquest.





Comentarios

  1. Us he posat la nota abans de mirar el blog doncs vaig quedar molt sorprés de la iniciativa que vau tenir i del temps que vaudestinar , però com és que no has completat tot el blog amb les altres respostes? se que no estàs en totes les classes però això ho havies de cuidar. Una cosa que m'ha agradat ha estat veure la introducció que has fet del treball

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

GRÀCIES CESC